سئو چیست؟

۴۱ بازديد

سئو چیست؟

 

آموزش سئو تخصصی

سئو روی کلمات کلیدی

آیا می‌دانید سئو چیست؟ اگر کسب و کار آنلاین دارید باید بتوانید در برخی از کلمات مرتبط با کسب و کارتان به صفحات اول نتایج موتورهای جستجو راه پیدا کنید، که این امر جز با سئو امکان‌پذیر نمی‌باشد؛ در‌واقع سئو اصول و قواعدی است که در صورت رعایت آن‌ها، می‌توانید به صعود در صفحات اول نتایج جستجو امیدوار باشید.

سئو چیست؟ روش‌های سئو چیست؟ چه راه‌هایی برای بهبود رتبه سایت وجود دارد؟

امروزه اکثر مردم از اینترنت و فضای آنلاین استفاده می‌کنند، برخی جهت سرگرمی و برخی دیگر برای کسب و کار؛ حال اگر کسب و کار شما در فضای آنلاین باشد به عنوان مثال یک فروشگاه اینترنتی داشته باشید، اینجاست که مساله سئو اهمیت زیادی پیدا می‌کند، که یکی از زیرمجموعه‌های دیجیتال مارکتینگ است. حتماً شما هم با چنین پرسش‌هایی برخورد داشته‌اید:

«سرمایه‌گذاری روی سئو برای شما خیلی اهمیت دارد»
«اگر در نتایج اولیه موتور جستجوی گوگل نباشید به احتمال فراوان کسی شما را نخواهد دید»
«برای بهینه سازی سایت خود و رسیدن به رتبه‌های بالای نتایج جستجوی گوگل، از یک سئوکار کمک بگیرید»
«تکنیک‌ها و روش‌های سئو به شما کمک می‌کند تا در یک سری کلمات کلیدی، در نتایج جستجوی گوگل، در صفحه اول باشید»
«الگوریتم‌های گوگل تغییر پیدا کرده‌اند. کبوتر؟ مرغ مگس خوار؟ کافئین؟ پاندا؟ سیستم دیپ مایند؟»
«ما می‌توانیم به شما کمک کنیم تا در نتایج جستجوی گوگل و دیگر موتورهای جستجو، در صفحه اول باشید. و این یعنی یک سرمایه‌گذاری بزرگ»

هدف از این نوسته، آشنا کردن شما با قواعد و اصول اولیه سئو است، که توانایی انجام سئوی مقدماتی و ابتدایی سایت خود را داشته باشید.

منظور از سئو چیست؟

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (Search Engine Optimization) که به طور خلاصه سئو (SEO) گفته می‌شود. هدف اصلی سئو این است که محتواهای یک سایت، در یک یا چند کلمه‌ در صفحات نخستین نتایج جستجوی گوگل باشد و رتبه بالاتری نسبت به رقبای دیگر خود کسب کند.

نکاتی درباره سئو

برای پی بردن به اهمیت SEO به برخی آمارها که راجع به موتورهای جستجو انتشار یافته اشاره می‌کنیم. همانطور که می‌دانید ممکن است ارقام و اعداد در آمارهای انتشار یافته متفاوت باشد که آن هم به علت تفاوت در معیارها و روش‌های تحقیقات می‌تواند باشد. اما به طور کلی تمرکز ما بر اصل موضوع خواهد بود نه اعداد و ارقام.

  1. طبق آمار منتشر شده تعداد بازدید از موتورهای جستجو، روزانه بین ۶ تا ۷ میلیارد بار می‌باشد.
  2. اگر در نتایج گوگل دقت کرده باشید، چند سایت با پرداخت پول به گوگل و تبلیغ کردن، در صدر نتایج قرار دارند که کنار عنوان آن‌ها هم کلمه آگهی (Ad) مشاهده می‌شود، جالب است بدانید که ۷۰ تا ۸۰ درصد مردم اصلاً به این لینک‌ها نگاه هم نمی‌کنند.
  3. اگر شما به وسیله بازاریابی افراد را به سایت خود بکشانید در قیاس با شخصی که از طریق نتایج جستجوی گوگل وارد سایت شما شده، احتمال اینکه شخص اول به مشتری شما بدل شود خیلی کمتر از شخص دوم است که از طریق موتورهای جستجو شما را پیدا کرده است.
  4. با گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند، مردم اغلب برای جستجوی سوالات خود، از مرورگر موبایل استفاده می‌کنند، و طبق آمار از سال ۲۰۱۵ به بعد، جستجوی موبایلی از جستجوی سیستم‌های خانگی سبقت گرفته است..
  5. <a href="https://nilanet.com/product/visit-link" > بازدید لینک</a>

موتورهای جستجوی محبوب و پرکاربرد

 

موتورهای جستجوی محبوب و پرکاربرد

موتورهای جستجوی محبوب و پرکاربرد

 

معمولاً دو واژه «گوگل» و «موتور جستجو» موازی و مترادف با هم در بین مردم استفاده می‌شود، که البته ایرادی هم نمی‌شود بر آن وارد کرد. سایت معروف Search Engine Land دو گزارش درباره موتورهای جستجویی که مردم استفاده می‌کنند منتشر کرده که نتایج آن بسیار جالب است. گزارش اول مربوط به میزان شناخت مردم از موتورهای جستجو است:
<a href="https://nilanet.com/social-service" >خدمات شبکه اجتماعی نیلانت</a>
کدام موتورهای جستجو برای کاربران آشنا است؟

  1. موتور جستجوی گوگل ۹۸٪
  2. موتور جستجوی یاهو ۸۳٪
  3. موتور جستجوی بینگ ۷۶٪

نکته جالب در این گزارش، میزان آشنایی مردم با دیگر موتورهای جستجو است. همچنین در گزارش دومی که انتشار یافته از کاربران خواسته شده که موتور جستجوی اصلی که استفاده می‌کنند را انتخاب کنند:

شما از چه موتور جستجویی استفاده می‌کنید؟

موتور جستجوی مورد استفاده کاربران

موتور جستجوی مورد استفاده کاربران

در گزارش دوم هم گوگل با فاصله خیلی زیادی از دیگر رقبای خود در صدر جدول قرار دارد، بر طبق این گزارش واقعاً می‌شود گفت که موتور جستجو و گوگل تقریباً مترادف هم هستند.

آیا سئو در بهبود کیفیت محتوا نقش داشته است؟

در گذشته الگوریتم‌های گوگل چندان قدرتمند نبودند، و همین امر سبب شده بود که محتوا در سایت‌ها به ۲ شیوه نوشته شوند:

  1.  فقط برای کاربران: در این روش محتوا برای کاربر کاملاً رضایت‌بخش بود، اما این رضایت ممکن بود هیچ تاثیری در رتبه‌بندی سایت در نتایج موتورهای جستجو نداشته باشد.
  2.  فقط برای موتورهای جستجو: در اینجا کاربران حذف می‌شدند و متن از کلمات کلیدی و لینک‌های فراوان پر می‌شد، و همین امر سبب داشتن رتبه خوبی در نتایج جستجو می‌شد.

اما به مرور زمان الگوریتم‌های گوگل با بهره‌گیری از هوش مصنوعی قدرتمندتر شدند، و رخ دادن موارد بالا به شدت کاهش پیدا کرد.
باید بدانید که اگر قواعد و قوانین سئو و استانداردهایی که برای موتورهای جستجو اهمیت دارند را رعایت کنید، علاوه بر جلب رضایت کاربران، سئوی سایت خود را نیز بهبود بخشیده‌اید. و نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که هدف شما باید جلب رضایت مخاطبان سایت باشد، همین امر سبب بالا آمدن رتبه سایت شما در نتایج موتورهای جستجو خواهد شد. در سالیان اخیر مسبب اصلی پایین آمدن کیفیت تولید محتوا را موتورهای جستجو معرفی می‌کردند، که البته امروزه کمتر شاهد چنین سخنانی هستیم. در ادامه این نوشته به این مطلب می‌رسیم که با قدرتمند شدن الگوریتم‌های گوگل و همچنین بالا رفتن کیفیت نتیجه‌های موتورهای جستجو، جلب رضایت کاربران باید بخش مهمی از اهداف سئو و هزینه‌هایی که برای سئو متقبل شده‌اید، باشد.

چه مواردی سئو نیست؟

برخی مواقع افرادی که سئو را نمی‌شناسند، از آن به عنوان جایگزینی کم‌هزینه برای تبلیغات و بازاریابی یاد می‌کنند. این در حالی است که اگر قواعد و اصول سئو به صورت کامل پیاده‌سازی شود، کاری بس زمان‌بر و گاهی گران‌قیمت خواهد بود. برای داشتن رتبه خوب در نتایج موتورهای جستجو رعایت برخی نکات ضروری است که به آن‌ها اشاره خواهیم کرد:
<a href="https://nilanet.com/product/youtube-subscribe" > سابسکرایب یوتیوب</a>

  • به هیچ عنوان از محتوای کپی در سایت خود استفاده نکرده و از اعتبار آن‌ها اطمینان حاصل کنید.
  • محتواهای قدیمی خود را بر اساس اطلاعات جدید، به‌روز‌رسانی نمایید.
  • باید مخاطبان سایت را راضی نگه دارید.
  • باید صفحات سایت شما جذاب باشند تا بازدیدکنندگان مدت زمان بیشتری را در آن باقی بمانند.

انجام کارهای بالا نیازمند زمان و هزینه است، اما اگر خواهان نتیجه گرفتن به صورت اصولی و پایدار هستید باید هر روز بخشی از زمان خود را به انجام آن‌ها اختصاص دهید. اشتباه دیگری که افراد درباره سئو دارند این است که فکر می‌کنند SEO با یک بودجه تعیین شده و در یک بازه زمانی خاص قابل اجرا شدن است؛ همچنین باید دانست که سئو لیستی از قواعد و روش‌های فنی و تخصصی هم نیست. در‌واقع سئو به ما نشان می‌دهد که به گونه‌ای متفاوت در فضای وب حضور داشته باشیم، و با یک دیدگاه و منظر جدید به تولید محتوا و فضای وب نگاه کنیم. اگر به این اصل اعتقاد پیدا کردید، آن‌گاه هزینه‌ها و زمانی که برای سئوی سایت خود صرف کرده‌اید، سودمند بوده و از میوه‌های شیرین آن در فصل برداشت (زمان مناسب) میل خواهید نمود.

تکنیک‌های سئو چیست

انواع سئو سایت

انواع سئو سایت

1. سئو کلاه سفید (White Hat Seo): در این روش همه اصول سئو رعایت می‌شود، از جمله کارهایی که در سئو کلاه سفید صورت می‌گیرد می‌توان به تولید محتوای کاربر پسند بر اساس کلمات کلیدی هدف، استفاده از شبکه‌های اجتماعی جهت اشتراک‌گذاری محتوا و … اشاره کرد. به طور کلی هدف این روش معرفی یک محتوای با ارزش و کاربر پسند به موتورهای جستجو است، در ضمن برای مشاهده نتایج این روش، باید مدت زمانی را صبر کرد.
2. سئو کلاه سیاه (Black Hat Seo): در سئو کلاه سیاه، هدف فریب دادن گوگل و الگوریتم‌های آن است، از جمله کارهایی که در این روش رخ می‌دهد می‌توان به کپی مطالب سایت‌های دیگر، استفاده بیش از حد کلمات کلیدی، مخفی کردن کلمات کلیدی و … اشاره داشت. دیدن نتایج در این روش سریعتر رخ می‌‌دهد، اما با توجه به هوشمند‌تر شدن موتورهای جستجو، در صورت شناسایی، سایت مورد نظر جریمه شده و از صفحه نتایج حذف می‌گردد.
3. سئو کلاه خاکستری (Gray Hat Seo): از روش‌هایی مابین کلاه سفید و کلاه سیاه استفاده می‌کند اما همچنان ریسک بالایی دارد.

جمع‌بندی
سئو چیست؟ رسیدن به صفحات اول نتایج موتورهای جستجو و جذب ترافیک، بدون سئو در واقع کاری غیرممکن به نظر می‌رسد. روش‌های مختلفی برای سئو سایت وجود دارد اما توصیه می‌شود همواره از راه اصولی که همان سئوی کلاه سفید است استفاده کنید، ممکن است مدتی طول بکشد تا شاهد نتایج آن باشید، اما نتایجی که مشاهده خواهید کرد ماندگاری و دوام خیلی بالاتری نسبت به روش‌های دیگر سئو دارند.
<a href="https://www.reddit.com/user/seomagnew" > ردیت نیلانت</a>

 

سفارش سئو سایت

روش های سئو

کار های سئو

 

چنانچه قصد سفارش سئو سایت را دارید، حدالمکان از طریق فرم سفارش خود را ثبت کنید ،کارشناسان ما در اسر وقت سفارش شما را برسی و با شما تماس میگیرند. در پیام خود حتما آدرس سایت خود و کلمه مد نظر خود را ارسال کنید تا سفارش پروژه سئو شما برسی شود.
<a href="https://amirmrseo.blogspot.com" >بلاگ اسپات نیلانت</a>

برای ارتباط تلفنی از شنبه تا چهارشنبه ساعت 8 صبح الی 8 شب تماس بگیرید.

09125307693

02632301945

 

<

 
 
 

>

 

 

 

آموزش سئو

آوردن سایت به صفحه اول گوگل

شرکت سئو در کرج

آکادمی نیلانت متشکل از تیمی حرفه ای اقدام به تولید پکیج آموزش تخصصی و کامل سئو نموده است که با تخفیف ویژه می توانید آن را تهیه و شروع به یادگیری کنید .

برخی ویژگی های  پکیج آموزش سئو

  • آموزش کامل و تخصصی
  • معرفی و آشنایی کامل با تمامی رباط ها
  • آموزش تمامی روش ها و نکات سئو
  • کاملا تصویری و عملی
  • آپدیت های ماهانه
  • ……..

سرفصل های سئو عبارت اند از :

  • لینک سازی داخلی
  • لینک سازی خارجی
  • محتوا سازی یکتا و کامل
  • برسی گوگل سرچ کنسول
  • برسی فنی و کد ها
  • رپورتاژ
  • افزونه های مناسب
  • استفاده از تگ های مناسب
  • رعایت اوصول ترتیب تگ ها
  • …….

Reference : <a href="https://nilanet.com" >نیلانت</a>
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.