تولید محتوای تخصصی برای سایت

۳۹ بازديد

تولید محتوای تخصصی برای سایت

در این مقاله به شرح کاملی از چگونگی تولید محتوا تخصصی برای سایت خواهیم پرداخت، همان گونه که می دانید فاکتورهای مهمی در تولید محتوای تخصصی برای سایت وجود دارد که از جمله ی آن ها که در متن زیر نیز به آن اشاره می کنیم می توان به رابطه سئو با تولید محتوا، مراحل تولید محتوای تخصصی برای سایت، تاثیر تولید محتوا سئو شده برای سایت و تاثیر تولید محتوا بر روی سئو اشاره کرد، از اینکه ما را همراهی می کنید سپاسگزاریم. 

 

 

 

تولید محتوای تخصصی برای سایت چیست؟

رابطه تولید محتوا با سئو/مراحل تولید محتوای تخصصی برای سایت/تاثیر سئو بر روی تولید محتوا.

رابطه تولید محتوا با سئو/مراحل تولید محتوای تخصصی برای سایت/تاثیر سئو بر روی تولید محتوا.

 

امروزه به سبب پیشرفت چشم گیری که تکنولوژی داشته است واز هر سمت و سویی با زندگی ما گره خورده است. به طبع متد های بازاریابی نیز از این قضیه مستثنی نبوده اند واین موضوع را به وضوح می توانیم در روش های انتخابی برندهای بزرگ برای عرضه ی خدمات و محصولاتشان ببینیم چیزی که در اینجا بسیار مهم است کیفیت تولید محتوای تخصصی برای سایت شما است در واقع به این صورت نیست که شما بتوانید محصول و یا خدماتتان را مانند یک فروشگاه حضوری عرضه کنید برای مثال فروشگاهی که لباس می فروشد در فروش حضوریش کافی است ویترینی جذاب بچیند که رهگذران را به داخل فروشگاه جذب و در قدم های بعدی اعتمادشان را جلب کند. اما همان فروشگاه لباس در فروش اینترنتی خود در سایتش اینکه تنها محصولاتش را همانند ویترینی زیبا در سایت بچیند اصلا کافی نیست و موجب دیده شدنش نمی گردد از این رو او نیاز دارد با تولید محتوای تخصصی برای سایت خود و همچنین توجه به تولید محتوای سئو شده برای سایت، سایت خود را از لحاظ رتبه بندی در گوگل بالا بیاورد که به افراد بیشتری نمایش دهد.

 

 

 

رابطه تولید محتوا با سئو

سئو کار در کرج

سئو

 

سئو چیست؟

ممکن است کلمه سئو بارها به گوش شما خورده باشد وشما معنای آن را ندانید در واقع واژه ی سئو مخفف (Search Engine Optimization) به معنای بهینه سازی موتور جستجو می باشد. سئو شامل تکنیک های بسیاری است که رعایت مجموع این نکات وتکنیک ها به شما کمک می کند که یک محتوای سئو شده نشر دهید که خود این موضوع به دیده شدن محتوای شما کمک می کند. سئو به دوبخش خارجی و داخلی تقسیم می شودکه به طور خلاصه بخش داخلی مربوط به طراحی سایت می شود و بخش خارجی سئو مربوط به تکنیک های خارج از وب سایت بوده و به بازدید بیشتر کمک می کند پس نتیجه می گیریم رابطه ی سئو با تولید محتوا رابطه ی تنگاتنگی است که در کنار هم باعث بازدید بیشتر محتوای تخصصی شما می شوند. 

چنل یوتیوب نیلانت

 

تاثیر سئو بر روی تولید محتوا

همانقدر که تولید محتوای تخصصی برای سایت مهم است و به آن تاکید داریم همانقدر نیز تولید محتوای سئو شده برایش مهم است در واقع برای مثال می توان گفت سئو بیماری است که نیازهایش باید برطرف شود تا با صحت و سلامتی و خشنودیش محتوا را که دکترش است به همگان معرفی کند. پس در این زمینه نتیجه می گیریم که تاثیر سئو بر روی تولید محتوا به شدت زیاد است و ما برای تولید محتوای تخصصی برای سایت به یادگیری اصول سئو نیازمندیم. رابطه تولید محتوا با سئو یک رابطه ی ناگسستنی و مستقیم است که با رشته های زیادی به هم پیوند خوردند این رشته ها در واقع قواعد و قوانین سئو هستند که اگر هر کدام از این قوانین را رعایت کنید این رابطه تولید محتوا با سئو شما رابطه و پیوندی محکم تر می شود که در نتیجه باعث بازدید بیشتر سایت شما میگردد. 

 

خدمات شبکه اجتماعی

 

 

مراحل تولید محتوای تخصصی برای سایت

تولید محتوا نوشتاری

تولید محتوا نوشتاری

 

تولید محتوای تخصصی برای سایت مراحل زیادی دارد که در ادامه سعی داریم که راجب بیشتر موارد توضیح مختصری دهیم. 

کاهش رتبه الکسا

 

1_استراتژی و برنامه ریزی برای تولید محتوای تخصصی

اولین گام و مهم ترین گام استراتژی است که شما تعیین می کنید راجب چه موضوعی و یا چگونه تولید محتوا کنید، در این مرحله بهتر است با طرح سوال هایی از خودتان، نیاز خواننده از محتوا را تعیین کنید. در واقع استراتژی و برنامه ریزی قبل از تولید محتوا می تواند به کار شما جهت دهد وباعث شود خروجی کارتان بهتر شود و خوانندگان از نوشته ی شما لذت ببرند.

2_کلمات کلیدی

استفاده از کلمات کلیدی نیز از ارکان مهم به شمار می آید، بهتر است به خوبی در رابطه با انتخابشان فکر کنید و پس از بررسی نتایج گوگل، کلمات کلیدی مناسب و مرتبط با موضوع محتوای خود انتخاب کنید. کلمه ی کلیدی کلمه ای است که کاربران آن را برای یافتن مقاله ی مورد نیاز خود در موتور های جستجو تایپ می کنند.

 

3_توجه به نیاز کاربر در تولید محتوای تخصصی

بهتر است قبل از شروع تولید محتوا تخصصی برای سایت، به نکاتی از جمله: نوع نوشتار، فرمت، قالب محتوا و چگالی محتوا، توجه بکنیم.

آموزش سئو

 

4_توجه به موضوع اصلی در تولید محتوا

این که همواره به موضوع انتخابی خود در تولید محتوا پایبند باشید و پیرامون آن صحبت کنید بسیار مهم است، اگر پراکندگی شما در محتوا زیاد باشد باعث می شود کاربر از ادامه دادن وخواندن آن محتوا سر باز زند.

 

5_بررسی موضوع در چند مقاله

برای تولید محتوا تخصصی بهتر است از مقالات شاخص دیگرکمک بگیرید اما لزوما این به این معنی نیست که شما آن مقالات را کپی کنید، با کپی کردن شما فقط درجه بندی سایت خودتان را پایین می آورید و گوگل به راحتی قادر به شناخت متن کپی است و ارزشی در رنکینگ برایش قائل نیست. پس بهتر است بهترین مقالات را بخوانید و با توجه به استنباط و ایده نظر شخصی خودتان شروع به تولید محتوا تخصصی کنید.

 

6_جذاب و متفاوت بنویسید

برای رعایت این نکته با توجه به خلاقیت درونی و توانایی نوشتنتان می توانید همواره رشد کنید، توجه داشته باشید که برای دیده شدن فقط کافی است که خودتان باشید، قطعا شما با استعدادهایتان قادر به خلق محتوایی جذاب خواهید بود پس به هیچ وجه از کپی کردن استفاده نکنید که با این کار نه تنها به ایده های خود و استعدادتان ظلم می کنید بلکه باعث می شود محتوای شما نیز دیده نشود.

 

7_رعایت نکات نگارشی

برای استفاده از علائم نگارشی باید کاربرد هر کدام از آن ها را بدانید و در جای مناسب از آن استقاده کنید، استفاده از علائم نگارشی در محتوا باعث می شود کاربران راحت تر مقاله شما را بخوانند و هم چنین این موضوع برای رشد و دیده شدن محتوا تخصصی شما از جانب گوگل نیز حائز اهمیت است.

 

8_محتوا با تعداد کلمه مناسب بنویسید

تعداد کلمه های استفاده شده زمانی که می خواهید تولید محتوا تخصصی بکنید بسیار مهم است، بهتر است برای درک بهتر مخاطبانتان و همینطور دیده شدن بیشتر محتوایتان تعداد کامه هایتان کمتر از هزار پانصد نباشد و به طبع هر چقدر بیشتر باشد این امر باعث افزایش بازدید شما می گردد و بهتر است. برای شمارش تعداد کلکه های موجود در محتوایتان کافی است کلمه ی شمارش کلمات را جست و جو کنید و از سایت های مربوطه استفاده کنید.

 

9_اهمیت تولید محتوا در سئو چقدر است

پاسخ این سوال با توجه به مطالبی که عنوان کردیم ساده است و ما می دانیم تولید محتوای تخصصی و درست اهمیت بالایی دارد. همانطور که می دانیم هدف از ایجاد وبسایت ها دیده شدنشان است، هرچقدر که سئو سایت شما از کیفیت بالایی برخوردار باشد اگرشما محتوایی تولید نکنید و نشر ندهید سایت شما بازدیدی نخواهد گرفت، و همچنین اگر محتوایی نداشته باشید متورهای جستجو سایت شما را ایندکس نخواهند کرد. شما باید همواره در تولید محتوای تخصصی برای سایت خود بکوشید که این تنها را دیده شدن سایت و یا سایت فروشگاهی و خدمات شما می باشد. در واقع تولید محتوای بدون سئو می رود جزئ میلیون ها مطلبی که هر روزه بارگذاری می شود و نهتنها خواننده ای دارد و نه دیده میشود.

 

 

 

اهمیت تولید محتوای سئو شده برای سایت چقدر است؟

به زبان ساده اگر مایل هستید که محتوای شما دیده شود آن را سئو کنید، شما بدون استفاده از سئو جایی در موتورهای جستجو نخواهید داشت.

 

 

 

چگونه محتوای سئوشده تولید کنیم؟

محتوای چند وجهی

محتوای چند وجهی

 

توصیه و پیشنهاد گوگل این است که قبل از شروع به سئو کردن محتوای خود از مفید بودن آن مطمئن شوید. در سایت خود ایجاد اطمینان کنید، اطلاعات مهم مربوط به سایتتان را که مربوط به هویت می شود را در دسترس کاربران خود برای ارتباط راحت تر قرار دهید، کیفیت بالا داشته باشی این موضوع هم در عرضه ی محصولات هم خدمات صدق می کند، تعامل کنید که این امر نیز با استفاده از هویتتان وایجاد محتوا قابل انجام است.
برای ایجاد محتوای سئو شده بهتر است موارد زیر را رعایت فرمایید:

1_انتخاب کلمات کلیدی مناسب

 

همانطور که در بخش قبل هم اشاره کردیم انتخاب کلمات کلیدی از مهم ترین بخش ها است و در سئو هم این چنین است، برای انتخاب کلمات کلیدی درست از ابزارهای موجود می توان استفاده که تعدادشان زیاد است برای مثال(Google Keywords Planner) که می توانید از آن برای پیدا کردن بهترین کلمات کلیدی استفاده کنید البته بعد از انتخاب و تعیین کلمه کایدی شما باید کلمات کلیدی مشابه آن را نیز استفاده کنید.

2_استفاده و رعایت ترتیب هدینگ ها

استفاده و رعایت هدینگ ها در تولید محتوا در واقع به خزنده های گوگل کمک می کند که محتوای شما را راحت تر بررسی کند و در رتبه بندی مقاله ی شما موثر است. این هدینگ ها به H1، H2، H3، H4، H5، H6 تقسیم می شوند که هدینگ شماره ی یک اصلی ترین هدینگ است و بای فقط یک بار و در راس محتوا به کار رود، باقی هدینگ ها به ترتیب شماره باید استفاده شوند و اهمیتشان نیز بر اساس همین است، برای مثال هدینگ شماره ی دو از هدینگ شماره ی سه و چهار و پنج و شش مهم تر است و به همین ترتیب ادامه دارند.

یکی از مهم ترین نکته ها وشاخصه های تولید یک محتوای سئو شده استفاده از همین هدینگ ها است، البته باید توجه کنید که بنا بر طول و چگالی مقاله از هدینگ ها استفاده کنید.

 

3_برای تصاویر از تگ (Alt) استفاده کنید

 

شما باید در هنگام استفاده از تصاویر در محتوایتان حتما از این ویژگی استفاده کنید،تگ آلت در واقع توضیحی است که شما در خصوص موضوع عکسی که استفاده کرده اید می دهید، دلیل این کار این است که اگر به هر دلیلی تصوی شما نمایش داده نشد با توضیحی که داده اید گوگل و کاربر متوجه موضوع آن شوند.

 

4_لینک سازی داخلی برای کلمات استفاده شده

 

یکی دیگر از موارد مهم در سئو لینک سازی داخلی است، به این صورت است که روی کلماتی که در محتوا استفاده می کنید لینک سازی می کنید به صفحات لندینگ سایتتان و یا مقالات دیگری که مربوط به آن کلمه است و در آن مقاله کامل راجب آن صحبت کرده اید، در واقع توضیح آن کلمه را به صفحات قبلی خودتان ارجاع می دهید این کار باعث بالا رفتن اعتبار و رتبه ی سایت می شود و ترافیک جذب سایت می کند،اگر این کار به درستی انجام شود تاثیر زیادی روی سئو شما خواهد گذاشت.

 

5_لینک سازی خارجی

 

در رابطه با لینک سازی خارجی و اینکه خوب است یا نه نظرات زیادی وجود دارد اما به طور کلی اگر شما از مطالب سایت دیگری استفاده کردید و آن سایت قوی تر بود مانند ویکی پدیا شما می توانید به آن لینک بدهید و عنوان کنید در واقع هر لینکی غیر از صفحات سایت خودتان بدهید لینک خارجی ایجاد کرده اید.

 

6_متا دیسکریپشن

متا دیسکریپشن و یا توضیحات متا در واقع همان توضیحاتی هست که وقتی شما مطلبی را جستجو می کنید آن را زیر عنوان محتوایتان نمایش می دهد، این توضیحات کوتاه و در حدود 160 کارکتر هستند و بهتر است حتما خودتان توضیحات متا را بنویسیو و در آن از کلمات کلیدی استفاده کنید، در صورت ننوشتن شما خود گوگل بخشی از مقاله تان که از نظرش مهم تر است قرار می دهد.

 

محتوای سایت شما، پادشاه سایت شماست

محتوای سایت شما، پادشاه سایت شماست

 

این ها مواردی بودند که شما در صورت رعایت کردنشان تاثیرشان را روی محتوایتان خواهید دید البته که می دانید بحث سئو مطالب بسیار بیشتری دارد و این بخشی که عنوان کردیم تنها بخش کوچکی بود از مطالب مربوط به سئو کردن و تولید محتوای تخصصی.

با تشکر از همراهی شما در سایت نیلانت.

 

 

تولید محتوای سئو شده برای سایت/مراحل تولید محتوای تخصصی برای سایت/تاثیر سئو بر روی تولید محتوا.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.